6 Ιουλίου 2025

Το αρχαιολογικό μουσείο της πόλης σαν φορέας εκπαίδευσης στη σύγχρονη τέχνη.

Ο Ρόλος της Εργαστηριακής Διδασκαλίας και της Μουσειακής Εμπειρίας στην Προετοιμασία για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις στο Ελεύθερο Σχέδιο.

Η προετοιμασία των μαθητών για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, και ειδικότερα σε καλλιτεχνικές και αρχιτεκτονικές σχολές, απαιτεί συστηματική, ευέλικτη και εξατομικευμένη εκπαιδευτική διαδικασία. 

Το μάθημα του Ελευθέρου Σχεδίου, όντας πανελλαδικώς εξεταζόμενο, προϋποθέτει την εφαρμογή κατάλληλων παιδαγωγικών στρατηγικών και την ενίσχυση της σχεδιαστικής αυτονομίας και αυτοπεποίθησης των μαθητών. Στο πλαίσιο αυτό, ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι καθοριστικός. Κρίνεται απαραίτητο να προσαρμόζει τις απαιτήσεις του με βάση το επίπεδο των μαθητών του, καθοδηγώντας τους με ευαισθησία, αλλά και με σαφή στόχο τη συνεχή βελτίωση. 

Μια από τις βασικές δυσκολίες που παρατηρούνται στην εκπαιδευτική πρακτική είναι η απροθυμία των μαθητών να αλλάζουν θέση καβαλέτου στον εργαστηριακό χώρο, επιλέγοντας συχνά την ίδια οπτική γωνία. Αυτή η στατική στάση, αν και προσφέρει πρόσκαιρη αίσθηση ασφάλειας, δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των Πανελλαδικών εξετάσεων, όπου το περιβάλλον είναι άγνωστο και η οπτική γωνία προκαθορισμένη. 

Η υιοθέτηση τεχνικών εναλλαγής θέσεων και γωνιών παρατήρησης μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας είναι απαραίτητη, όχι μόνο ως άσκηση προσαρμογής σε άγνωστες συνθήκες, αλλά και ως μέσο διεύρυνσης της σχεδιαστικής αντίληψης και αποτύπωσης διαφορετικών συνθέσεων. Προς αυτή την κατεύθυνση, η ένταξη της μουσειακής εκπαίδευσης στο πρόγραμμα του Ελευθέρου Σχεδίου μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά. 

Η επίσκεψη στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων, με τα εξαιρετικά του εκθέματα και τον υψηλής αισθητικής εκθεσιακό χώρο, προσφέρει στους μαθητές ένα πλούσιο περιβάλλον παρατήρησης και έμπνευσης. Τα εκθέματα, σε σταθερή θέση, επιτρέπουν την εις βάθος παρατήρηση και τη σταδιακή κατανόηση της φόρμας, της προοπτικής και της σύνθεσης. 

Η οργάνωση διαδοχικών επισκέψεων στο μουσείο παρέχει τη δυνατότητα συνέχειας και εξέλιξης, βοηθώντας τους μαθητές να απελευθερώσουν τη σχεδιαστική τους σκέψη, να εξασκηθούν σε πολλαπλές οπτικές γωνίες και να αναπτύξουν την ικανότητα απόδοσης αντικειμένων μέσα σε ένα ζωντανό αλλά σταθερό πλαίσιο. 

Η μουσειακή εμπειρία, ενσωματωμένη στην εκπαιδευτική διαδικασία, λειτουργεί τελικά ως γέφυρα ανάμεσα στη θεωρητική γνώση και την καλλιτεχνική πράξη, ενισχύοντας την αυτονομία, την παρατηρητικότητα και την καλλιτεχνική έκφραση των μαθητών, και προάγοντας ουσιαστικά τη μαθησιακή διαδικασία....









Η δράση υλοποιήθηκε υπό τον συντονισμό της κας Βερυκάκη Όλγας (ΠΕ 08), με τη συμμετοχή του  κ. Κακατσάκη Χρήστου (ΠΕ 89.01), της κας Πετραντωνάκη Κωνσταντίνας (ΠΕ 81), της κας Κουφοπούλου Βασιλικής (ΠΕ 02), της κας Ψαράκη Αγγελικής (ΠΕ 89.01) και της κας Κουράκη Σοφίας (ΠΕ 89.01).

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

28 Ιουνίου 2025

Νέες Ειδικότητες και Ηλεκτρονικές Εγγραφές για το σχολικό έτος 2025-2026

Το Σχολείο μας ενισχύει την εκπαιδευτική του πρόταση με νέες ειδικότητες στη Γ’ τάξη και ενημερώνει γονείς και μαθητές για τις ηλεκτρονικές εγγραφές που ξεκινούν τη Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025, στις 07:00 και ολοκληρώνονται την Τρίτη 8 Ιουλίου 2025, στις 23:59.

Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής e-eggrafes: https://e-eggrafes.minedu.gov.gr ή μέσω της πύλης gov.gr: https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/eggraphe-ananeose-eggraphes-se-geniko-kai-epaggelmatiko-lukeio

Για περισσότερες πληροφορίες, στο τέλος του άρθρου υπάρχει η εγκύκλιος των ηλεκτρονικών εγγραφών.

Εγγραφές στην Α’ Τάξη

Δικαίωμα εγγραφής έχουν όλοι οι απόφοιτοι Γυμνασίου, ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας, με κριτήριο τον βαθμό απολυτηρίου. Η Α’ τάξη είναι εισαγωγική – οι μαθητές αποκτούν προτεραιότητα εγγραφής σε Τομείς της Β’ τάξης.

Εγγραφές στη Β’ Τάξη

Για πρώτη φορά, οι εγγραφές στη Β’ τάξη πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά μέσω e-eggrafes και για τους μαθητές που προήχθησαν από την Α’ τάξη ΓΕΛ ή ΕΠΑ.Λ, αντί της μέχρι πρότινος χειρόγραφης διαδικασίας τον Σεπτέμβριο.

Προτεραιότητα δίνεται σε μαθητές που φοιτούν ήδη στο Π.ΕΠΑ.Λ. Ακρωτηρίου ή σε άλλο Π.ΕΠΑ.Λ.

Κριτήριο επιλογής: βαθμός προαγωγής από την Α Τάξη

Τομείς Β’ Τάξης 2025–2026:

  • Διοίκησης και Οικονομίας
  • Εφαρμοσμένων Τεχνών
  • Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού
  • Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας

Εγγραφές στη Γ’ Τάξη

Επίσης για πρώτη φορά, οι μαθητές που προήχθησαν από τη Β’ τάξη ΕΠΑ.Λ. μπορούν να εγγραφούν ηλεκτρονικά μέσω e-eggrafes, με προτεραιότητα πάντα στους μαθητές του Π.ΕΠΑ.Λ. Ακρωτηρίου ή άλλων Π.ΕΠΑ.Λ.

Κριτήριο επιλογής: βαθμός προαγωγής της Β’ τάξης.

Ειδικότητες Γ’ Τάξης 2025–2026: 

Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας:

  • Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών
  • Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων (Νέα ειδικότητα)

Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών:

  • Τεχνικός Γραφικών Τεχνών
  • Τεχνικός Σχεδίασης και Διακόσμησης Εσωτερικών Χώρων

Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού:

  • Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων & Τηλεπικοινωνιών
  • Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων

Τομέας Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας:

  • Αισθητικής Τέχνης (Νέα ειδικότητα)
  • Βοηθός Φυσικοθεραπευτή (Νέα ειδικότητα)

Οι μαθητές μας δικαιούνται δωρεάν μεταφορά προς και από το σχολείο.

Με εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό και έμφαση σε καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, το Πρότυπο ΕΠΑ.Λ. Ακρωτηρίου συνεχίζει να επενδύει στην ποιοτική επαγγελματική εκπαίδευση, ενισχύοντας τις δεξιότητες των μαθητών και προετοιμάζοντάς τους για τις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς εργασίας και της κοινωνίας.

Η εγκύκλιος των εγγραφών

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

25 Ιουνίου 2025

Βαθμολογία Πανελληνίων Εξετάσεων 2025

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι αύριο, Πέμπτη  26 Ιουνίου, μετά τις 13:00 θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Οι καταστάσεις που θα αναρτηθούν στο Σχολείο, θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα.

Οι υποψήφιοι μαθητές θα λάβουν τη βαθμολογία τους και με γραπτό μήνυμα (SMS) στο κινητό τους τηλέφωνο, εφόσον έχουν ήδη υποβάλει σχετική αίτηση. 

Όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν να αναζητούν τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr, πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό υποψηφίου και τους τέσσερις αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμό τους με κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες. Ο οκταψήφιος κωδικός υποψηφίου είναι αυτός που περιέχεται στο ΔΕΛΤΙΟ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ.

Επίσης χρησιμοποιώντας την εφαρμογή του Υπουργείου Παιδείας: https://markcalc.it.minedu.gov.gr μπορείτε να υπολογίσετε τα μόρια σας.

Καλά αποτελέσματα σε όλους!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

20 Ιουνίου 2025

Ενημέρωση μέσω Κινητού Τηλεφώνου των αποτελεσμάτων πανελλαδικών εξετάσεων 2025

Τα Υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ανακοινώνουν ότι από Τρίτη  17 Ιουνίου, είναι ανοιχτή η πλατφόρμα https://smsresults.minedu.gov.gr/ προκειμένου όλοι οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις Γενικού Λυκείου (ΓΕΛ) και Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) να καταχωρίσουν ή να επιβεβαιώσουν τον αριθμό του κινητού τους τηλεφώνου για να λάβουν μήνυμα ( sms) με τα αποτελέσματα.

Με τον τρόπο αυτό, θα ενημερωθούν με γραπτό μήνυμα (SMS) για:

  •     τις βαθμολογίες στο σύνολο των μαθημάτων που εξετάστηκαν και
  •     τη σχολή/τμήμα εισαγωγής τους.


Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι και την Τρίτη 24 Ιουνίου. 

Η είσοδος στην υπηρεσία πραγματοποιείται με τα στοιχεία συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Συγκεκριμένα, απαιτείται ο οκταψήφιος Κωδικός Υποψηφίου και το αρχικό γράμμα από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο, σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες, καθώς επίσης και το κινητό τηλέφωνο του υποψηφίου. Στη συνέχεια, οι υποψήφιοι θα μπορούν να επιβεβαιώσουν τον αριθμό του κινητού τους ή να τον τροποποιήσουν. Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας απαιτείται η εισαγωγή μοναδικού κωδικού (One Time Password) που θα αποσταλεί στο κινητό που δηλώθηκε κατά την εγγραφή στην υπηρεσία.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

19 Ιουνίου 2025

Μαθητές μας παρουσίασαν τις εμπειρίες τους από την ευρωπαϊκή κινητικότητα Erasmus+

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 20 Μαΐου 2025, στον φιλόξενο χώρο του Κέντρου Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου (ΚΑΜ – Μεγάλο Αρσενάλι), η εκδήλωση διάχυσης των αποτελεσμάτων του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA122-VET του Πρότυπου Επαγγελματικού Λυκείου Ακρωτηρίου Χανίων.


Το πρόγραμμα, με τίτλο: «Ακολουθώντας τις ευρωπαϊκές εξελίξεις στην Προσθετική Κατασκευή και Στερεογραφία», υλοποιήθηκε τον Φεβρουάριο 2025 με τη συμμετοχή 28 μαθητών και 4 εκπαιδευτικών από τους τομείς Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, οι οποίοι συμμετείχαν σε εκπαιδευτική κινητικότητα στη Βαρκελώνη.

Η εκδήλωση είχε ως στόχο την παρουσίαση των εμπειριών και των γνώσεων που απέκτησαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μέσα από τη συμμετοχή τους σε ευρωπαϊκές δράσεις κινητικότητας, οι οποίες εστίασαν στην τεχνολογική καινοτομία, την επαγγελματική κατάρτιση και τη διαπολιτισμική μάθηση.


Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, παρουσιάστηκαν από τους μαθητές και τη συντονίστρια του προγράμματος κ. Σκανδαλάκη Μαρίνα:

  • Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις, τα εξειδικευμένα μαθήματα 3D σχεδίασης, σάρωσης και εκτύπωσης, καθώς και οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στη Βαρκελώνη (09/02–22/02/2025).
  • Οι επαγγελματικές και προσωπικές δεξιότητες που καλλιέργησαν οι μαθητές.
  • Τα πολλαπλά οφέλη της ευρωπαϊκής κινητικότητας για την εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία.

Οι παρουσιάσεις των μαθητών

1.    Μαθήματα & Εργαστήρια 

Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν η συμμετοχή των μαθητών σε θεματικά εργαστήρια τρισδιάστατης σχεδίασης και εκτύπωσης:

  • 3D Scanning με Blender
  • 3D Design με Tinkercad
  • 3D Printing – από τη θεωρία και την παραμετροποίηση έως την υλοποίηση μοντέλων)

2.    Τεχνικές Επισκέψεις 

Σημαντικό μέρος του προγράμματος αποτέλεσαν οι επισκέψεις σε τεχνολογικούς και ερευνητικούς φορείς αιχμής, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες ηρθαν σε επαφή με τον σύγχρονο τεχνολογικό κόσμο και με διεθνής, νέες επαγγελματικές δυνατότητες:

  • Incubator 3D – θερμοκοιτίδα τεχνολογιών 3D
  • EURECAT – κέντρο εφαρμοσμένης έρευνας και καινοτομίας
  • LCI University – δημιουργικοί τομείς όπως animation, φωτογραφία, γραφιστική
  • DFactory, SWHosting – βιομηχανία 4.0 και υποδομές δεδομένων)

3.    Πολιτιστικές Επισκέψεις 

Στο πλαίσιο του πολιτιστικού σκέλους της κινητικότητας, οι μαθητές επισκέφθηκαν κορυφαία σημεία της πόλης:

  • Sagrada Familia, Park Güell, Casa Batlló, MNAC
  • Μουσεία Picasso, MOCO, MACBA, CaixaCosmo
  • Παρακολούθησαν λειτουργία στη Sagrada Familia και εξερεύνησαν τη μεσαιωνική Besalú και τη γραφική Girona.)

4.    Ζωή στη Βαρκελώνη 

Οι μαθητές παρουσίασαν με φρέσκια ματιά την καθημερινή τους εμπειρία στην πόλη: μετακινήσεις, συνήθειες, φιλόξενο κλίμα, καθώς και σημεία αναφοράς όπως η Barceloneta, το Port Vell και το πολιτιστικό φεστιβάλ SONAR. Η αλληλεπίδραση με τον αστικό ιστό της Βαρκελώνης και τις τοπικές κουλτούρες αποτέλεσε βασικό στοιχείο της εμπειρίας.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Αντιπρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Δ.Δ.Ε. Χανίων κ Γούλας Δημήτριος, ο Προϊστάμενος Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Δ.Δ.Ε. Χανίων κ. Πρωτοπαπαδάκης Εμμανουήλ, η Υπεύθυνη του Γραφείου Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων κ Ξανθάκη Χαρά, καθώς και πλήθος εκπαιδευτικών, γονέων και φίλων του σχολείου, εκφράζοντας θερμά συγχαρητήρια για την άρτια οργάνωση και την ουσία της δράσης.

Ο στόχος και η συνέχεια

Το Πρότυπο ΕΠΑ.Λ. Ακρωτηρίου, ως μία από τις 25 πρότυπες επαγγελματικές σχολικές μονάδες της χώρας, συνεχίζει δυναμικά τη συμμετοχή του σε ευρωπαϊκά προγράμματα, επενδύοντας στη γνώση, τη συνεργασία και την εξωστρέφεια. Με σύγχρονες παιδαγωγικές πρακτικές και έμφαση στην εμπειρική μάθηση, προσφέρει στους μαθητές του ευκαιρίες που ξεπερνούν τα όρια της σχολικής τάξης και ενισχύουν το επαγγελματικό τους μέλλον. Στο πλαίσιο αυτό, το σχολείο ήδη σχεδιάζει τη συμμετοχή του σε νέα ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+ για την περίοδο 2025–2026, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών, τη διασύνδεση με φορείς του εξωτερικού και την προώθηση της βιωματικής μάθησης μέσω διεθνών συνεργασιών.

Οι παρουσιάσεις των μαθητών:


 Η παρουσίαση της συντονίστριας

Φωτογραφίες από την εκδήλωση







ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ